7 tips: 10 pund i 5 uger (uden sport)

I denne artikel giver jeg dig 7 spildtips, der sikrer, at du spilder op til 10 kilo om 5 uger. Hvis du har mere end 10 pund overvægt, anbefaler jeg dig at læse denne artikel. Fordi i sidste ende alle ønsker at forbrænde overskydende kropsfedt.

At miste 10 pund er ikke svært, det er kun vigtigt, at du ved præcis, hvad du skal gøre. De klare oplysninger og de enkle affaldstips i denne artikel hjælper dig.

Affaldstips: mad eller sport?

Tabe sig 70% ernæring og 30% motion. Du kan tabe sig ved at spise sundt og ikke at udøve, men du kan (næsten) ikke tabe sig gennem usundt at spise og en masse sport.

Sport som sprint- og styrketræning gør det ikke ondt, men du kan også miste 10 pund uden at træne. Det er ideelt, hvis du er for travl til at gå i gymnastiksalen meget.

For din generelle sundhed (og derfor også for vægttab) er det vigtigt, at du bevæger dig i mindst 30 minutter om dagen. Du kan gøre dette for eksempel ved at gå, cykle eller svømme. De fleste i Holland gør det nemt i 30 minutter.

Ernæring er derfor vigtigere end motion, hvis du vil miste 10 kilo.

Spiser at tabe sig

Vi spiser for at få energi, du har brug for denne energi til at bevæge sig og overleve. Du kan få energi på tre måder. Via kulhydrater, via proteiner og via fedtstoffer. Hver af disse energikilder fordøjes i din krop på en anden måde.

Forskellige fordøjelse af kulhydrater, proteiner og fedtstoffer har stor indflydelse på hastigheden på din krop, og i sidste ende din kropsvægt.

Kulhydrater forårsager en svær fedtforbrænding, så du får meget af det.

Mens fedt og proteiner stimulerer fedtforbrænding, så du nemt taber.

Svært at tabe 10 pund med kulhydrater

Eksempler på kulhydrater er sukker, korn, stivelse, lactose og alkohol. Alle kulhydrater omdannes i legemet til simple sukkerarter (monosaccharider: glucose og fruktose).

Absorption af glucose i dit blod får dit insulinniveau til at stige. Grund af det høje insulinniveau er enzymet i stand til at brænde kropsfedt (hormonfølsomme Lipase, HSL) er blokeret.

Kulhydrater gør det meget vanskeligt at forbrænde dit kropsfedt. Du kan løbe eller spille så meget som du vil, men så længe du spiser kulhydrater, vil du meget let forbrænde kropsfedt.

Let at tabe sig med proteiner og sunde fedtstoffer
Proteiner og (sunde) fedtstoffer sikrer ikke, at dit insulinniveau stiger så hurtigt og så højt. Dette gør det muligt at forbrænde kropsfedt.

Eksempler på proteiner og sunde fedtstoffer er: fisk, kød, æg, nødder, frø, frø, naturlige olier og nogle grøntsager. Hvis du spiser denne mad og brænder mere energi end du indtager, vil du straks forbrænde kropsfedt.

Dette er selvfølgelig en forenkling af din meget komplekse fordøjelse. I virkeligheden er der tusindvis af stoffer, hormoner og enzymer, der har at gøre med denne proces. Hvis du vil vide mere om dette, anbefaler jeg dig at læse min artikel: Gulvet.

Det er ikke nødvendigt at forstå præcis, hvordan din krop arbejder for at tabe 10 kilo. Alt du skal huske er: kulhydrater gør dig federe og proteiner og sunde fedtstoffer hjælper dig med at tabe sig.

Endnu en kommentar om proteiner. Proteiner stimulerer væksten i din krop, men vækst betyder aldring. Forskellige undersøgelser har vist, at for mange proteiner forkorter levetiden. Proteiner er utroligt sunde, og du har virkelig brug for dem, men spis dem ikke for meget.

Spis lidt kulhydrater, nok (men ikke for meget) protein og masser af sunde fedtstoffer. Tipene nedenfor hjælper dig med dette.

De 7 spildtips

Hvis du følger nedenstående tips, vil du miste op til 10 kilo om 5 uger.

Tip 1: Kog dig selv
Tip 2: Får ikke sukker og korn i huset
Tip 3: Lær juicing
Tip 4: Snack rå
Tip 5: Vejer dig en gang om ugen
Tip 6: Informer venner og kolleger
Tip 7: Start straks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *